wtorek, 11 czerwca 2013

Makaron szpinakowy

 

Od pewnego czasu jestem posiadaczką wyciskarki do krótkich makaronów, która była jedną z przystawek do mojego robota kuchennego Kitchen Aid. Zdecydowanie był to jeden z najlepszych zakupów;) Dlatego dzisiaj po raz pierwszy na blogu pojawi się przepis na domową pastę. Jako, że bardzo lubię szpiank postanowiłam zrobić makaron z jego dodatkiem. Oczywiście jeżeli nie mamy maszynki do krótkich makaronów, ciasto możemy przepuścić przez zwykłą wałkowarkę bądź zrobić makaron najprostszym sposobem - czyli za pomocą zwykłego wałka i noża.

Ciasto na makaron szpinakowy
Składniki:
350g mąki (ja użyłam pełnoziarnistej)
3 duże jajka
1/2 szklanki puree ze szpinaku (szpinak podsmażamy, odciskamy z nadmiaru wody, a następnie mielimy)
szczypta ostrej papryki
szczypta suszonej bazyli (bądź innych ulubionych ziół)
szczypta soli i pieprzu

Przygotowanie:
Przesiewamy mąkę do misy miksera bądź na blat. W małej miseczce roztrzepujemy jajka i puree ze szpinaku. Delikatnie dolewamy do mąki i wyrabiamy (przez około 15 minut) elastyczne ciasto. Owijamy folią i odkładamy na 30 minut. Jeżeli posiadamy maszynkę do makaronu krótkiego postępujemy według zaleceń producenta. Możemy również rozwałkować ciasto standardowo wałkowarką bądź zwykłym wałkiem. Następnie kroimy ciasto za pomocą ostrego noża na wstążki tagliatelle. Gotowy makaron układamy na ściereczce kuchennej. Możemy go od razu ugotować (przez około 3 minuty w osolonej wodzie) bądź ususzyć i przechowywać przez miesiąc.
Smacznego!




3 komentarze:

  1. Co prawda jeszcze nie jestem posiadaczką takiej maszyny, chociaż chyba to mój bardzo duży błąd :) jednak o takim makaronie marzę.. To więc, niedługo też go zrobię, tylko w innej formie!

    Smacznego! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Maszynka do ciasta jest na liście do kupienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj. Twoje kaszotto ze szpinakiem oraz ten makaron wyglądają przepysznie i bardzo chętnie przyjmę je do swojej akcji. Proszę Cię jednak, aby dopełniono warunków zabawy czyli umieszczono we wpisie baner zabawy lub link do zaproszenia.
    Serdecznie pozdrawiam
    Wedelka

    OdpowiedzUsuń