czwartek, 24 stycznia 2013

Pilaw

Pilaw, znany również jako pilaf bądź pulao to środkowoazjatyckie lub indyjskie danie. Składa się z duszonego w bulionie ryżu razem z przyprawami, warzywami lub mięsem. Ja osobiście wybrałam szybką wersję wegetariańską idealną na szybki obiad po szkole bądź pracy. Ze względu na brak mięsa potrawa nie potrzebuje tak długiego czasu przygotowania. Do wyboru skłonił mnie również cynamon, którego jestem wieeeeeeeeeelką fanką!
Pilaw
porcja dla 6 osób
Składniki:
400g ryżu basmanti
1 duży bakłażan
5 łyżek oliwy
1 łyżka masła
1 biała cebula
1 ząbek czosnku
1 laska cynamonu + szczypta mielonego cynamonu
szczypta ziela angielskiego
500 ml bulionu warzywnego
3 garście rodzynek
3 garście orzechów (ja użyłam mieszanki złożonej z orzechów nerkowca, włoskich oraz laskowych)
sól i pieprz
duuuża szczypta ostrej papryki
garść świeżej natki pietruszki

Przygotowanie:
Kroimy bakłażana w kostkę. W garnku (z grubym dnem) podgrzewamy oliwę i obsmażamy cebulę oraz czosnek przez około 5 minut. Następnie dodajemy cynamon, ziele angielskie oraz ryż. Dokładnie mieszamy i smażymy. Dodajemy bakłażana i rodzynki, a następnie dolewamy bulion. Doprowadzamy do wrzenia. Minimalizujemy ogień, przykrywamy i dusimy przez około 20 minut (aż ryż stanie się miękki i wchłonie cały wywar). Zdejmujemy garnek z ognia i dodajemy posiekane orzechy, łyżkę masła, sól i pieprz oraz ostrą paprykę. Dokładnie mieszamy. Przed podaniem posypujemy natką pietruszki.
Smacznego!











1 komentarz:

  1. Patrząc na te zdjęcia przypomniały mi się wakacje i Turcja gdzie pierwszy raz spróbowałam pilaw i zakochałam się w tym smaku :)
    Ślicznie podane danie:)

    OdpowiedzUsuń