poniedziałek, 14 stycznia 2013

Spring rolls!


Spring rolls to malutkie przekąski pochodzące z Chin. Nadzienie możemy wybierać w zależności od nas samych. Ja wykorzystałam biała kapustę oraz chińskie grzyby ale jakiś czas temu wypełniłam papier ryżowy sałatką z truskawek,
pistacji i wermiszelu. Moim zdaniem były jeszcze lepsze! Spring rolls różnią się od siebie także sposobem przyrządzania. Bardzo popularne jest smażenie w głębokim tłuszczu. Ja zdecydowałam się na łatwiejszą wersję, ponieważ znając moje zdolności, zapewne olej wylądowałby na mnie i to ja stałabym się sajgonką.;)



spring rolls
porcja dla 4 osób

Składniki:
8 płatków ryżowych
2 trawy cytrynowe
mały kawałek białej kapusty
8 grzybków shiitake
garść grzybów mun
1 por
szczypta ostrej papryki
1 łyżka sezamu
2 łyżki octu ryżowego
3 łyżki sosu sojowego
1 łyżka sosu sojowo-grzybowego
2 łyżki sosu rybnego

Sos do maczania:
1 papryczka chilli
2 ząbki czosnku
2 łyżki sosu rybnego
2 łyzki sosu sojowego
sok z 2 cytryn



Przygotowanie:
Moczymy grzyby (jeżeli używamy suszonych). Siekamy bardzo drobno trawę cytrynową, por, białą kapustę i namoczone grzyby. Łączymy w miseczce wszystkie sosy i zalewamy posiekane warzywa. Dokładnie mieszamy i przyprawiamy papryką. Wlewamy do miski gorącą wodę. Moczymy około 30 sekund papier ryżowy, a następnie zawijamy razem z nadzieniem. W osobnej miseczce przygotowujemy sos do maczania. Drobno siekamy czosnek i papryczkę. Wyciskamy sok z cytryny i łączymy wszystko razem z sosem sojowym i sosem rybnym.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz